Electronic Arts Leírás The Lord of the Rings(tm), The Battle for Middle-earth(tm): =============================================================== Version 1.03 - Januar,2007 (updated) Általános: -------- • Darkness and Freezing rain több ido alatt töltodik újra(5 perc) mint amennyi ideig hatnak(3 perc) • Cloudbreak újratöltodési ideje 6perc 15mp • Idézett Elfek idotartama csökkentve (2 perc 3 percrol) • Idézett sasok idotartama csökkentve (1p30mp 2 percrol) • Balrog gyorsabb szárnynyitás-felszállás animációt kapott(0.7mp 1.7mprol), kiegyenlítendo a holtak vs balrog harcot • Balrog észrevehetoen ellenállóbb a varázslatokra Lightning Strike (80% sebez a 100%ból),nem öli meg a Balrogot 10-es szintü Gandalf sem egy villámból. • holtak sebzése a Balrog ellen csökkentve (hozzávet. 30%-a az eredetinek) • Balrog ostora mostmár légi egységet is tud támadni, újratöltodési ido növelve(30mp from 5mp), sebzés jelentosen növelve(1 ostor = halott sas, 1/3ad elete a nazgulnak, fél élet lvl5 fehér Gandy), a hosök mostmár borulnak az ostortól • Balrog ostor támadásnak mostmár van egy speciális sebzés többszörözoje(x15) ami képessá teszi hogy „túlcsordítsa” (kikapcsolja) gandi buborék pajzsát és a full hp-s lvl10 fehér varázslót 40% életre sebezze. Halálos sebzés, ha gandit valamilyen varázslat közben éri,és akkor is ha a buborékpajzs nem aktív. • Balrog kevesebb sebzést kap a sasoktól(40% 100%ról) • Minden gyalogos Forged Blades sebzés másodpercenként 1/3-al csökkentve lett • Minden alap gyalogos ellenállóbb a speciális sebzésre(Pika, TowerG, Elven, Rhun). Most 29%/20% (50%/40%ról). • Alap gyalogos nehéz páncél tuz elleni sérülése kissé emelkedett (20% 0%ról) • Catapult,(gondori is)(60% 100%ról) és ballista (50% 100%ról) ellenállóbb az entek sebzésére • FoD (mordor, isen) Castle Towers alap sebzését növelték(25 20ról) •Lovasság végso egyensúlya: Howl Warg > HS Knights > Rohirrim > Wargs > Knights ~= Rohirrim (HS = Horseshields) FU Knights > FU Rohirrim > FU Wargs (FU/Full Upgrade = Horseshields+Forged Blades+Heavy Armor) • Minden kombinált egység specialis bónuszokat kap: +10% sebzés, +10 páncél a kardos+íjász, +20% páncél a kardos+lovasság és 120% sebzés a pika+íjász vagy pika+kardos komboknak. • FoD's kinti mészárszékek ára csökkentve(300 350rol) és hasonló mennyiségu pénzt biztosít mint egy lumber 4 munkással (220 150rol) (credit percenként). Hamarabb lép level2 szintre(6 perc), 2szint megfelel egy lumbernek 6 munkással(255 cpp). 3szinten, (23perc alatt éri el), 270 credit per perc. • Outpostok (kiegészíto bázis) Citadelje új modellt kap és elfoglalható , ára csökkentve(600 800ról). Új mordor outpostot elfoglaló hordák láthatóan és a tetejükön, elonyt kapnak az aurától, de meghalnak ha az outpostot lerombolják. • Outpost Citadellek élete érezhetoen csökkentve lett(2700 4000rol), nem lehet beléjük lépni ha javítják • Farkas üregek 2 ládát dobnak ki 120•160 arannyal(150-250ról) és a Troll barlangok 4 ládát adnak 150-180 arannyal. Teljes pénz 280 arany egy farkasüregbol és 660 arany egy troll barlangból. • Neutral(senkivel sincs) farkasok többet sebeznek épületeken(33% 10%ról) • Neutral farkasok többet sebeznek citadellek ellen(90% sebzés vs 33%) • Neutral Trollnak nagyobb orzött területe van(375 350rol) a hobbittal való ledobálás ezzel megszüntetve. • Creep barlangok sérülékenyebbek a lovasság (crush) ellen(56%sérülést kapnak 50% helyett. Ez gyakorlatban az jelenti hogy 10nél kevesebb ütés egy upgrade nélküli lovagtól vagy rohir lovastól hogy leomoljon. Isengard: --------- • Warchant (kántálás) újratöltodési ideje emelkedett 2p15mp (2percrol) • A palantír +15% sebességet ad a lovasságnak, íjászoknak(beleértve kombokat), hosöknek és ballistáknak ha a palantír középso területén álltak. 2p40mp újratöltodés, 35mp hatás. • Sarumán tuzlabdája és Lurtz „cripple” nyilának pontossága és hatótávolsága emelkedett(280 vs 250) • Sarumán leadershipje csökkent. most +30% páncél, 200% tapasztalat, félelem ellenállás(150% sebzésrol, +50% páncélról) • Sarumán maxélete 10%-ot emelkedett (1100 1000rol) • Lurtz Leadershipjének sebzésre gyakorolt hatása csökkent(+60% +100%ról) • Uruk•Hai nehéz páncéllal mostmár sérülékenyebb a crush (lovas) sebzésre(60% 50%ról) • íjászoknak hosszabb „eloretámadási-idejük” van(730milisec 500msrol) • Pierce típusú sebzése az íjászoknak vs lovasság csökkentve lett 30%al • Pikák vágás elleni sérülékenysége(123% 100%ról nehéz páncéllal) és tuz elleni sérülékenység(100%/75% 60%/15%rol, páncél nincs/páncéllal) növekedett • Farkaslovasok ára csökkent (760 800ról), és életük visszatöltodik ha nem harcolnak-( 30mp után kezd visszatöltodni, 2 mp minden 2pont életért) • Wargok üvöltése 60% sebzést ad (150%rol) 29mp-re (35mp helyett) • Wargok üvöltésének új aura jelzése van illetve a nehéz páncélnak is új (fekete) szine van hogy mindig meglehessen állapítani a jelenlegi erejüket. • farkasok Forged Blades-el kisebbet sebeznek(80 90rol) • Berserker építési ideje csökkent(13mp 20mprol) • Berserker most érezhetoen nagyobb sebzést kap a pierce típusú ellenfelektol (pl. haradrim) (115% 100%ról) • Ballista Mesterséges intelligenciája és mozgása javítva • Ballista érezhetoen ellenállóbb a tuznek(25% 50%ról) és ostromgépeknek(33% 50%ról) • Ballistáknak gyorsabb tüzelési ideje van(7mp újratöltés 8mp helyett) Rohan: ------ • Idézett entek 6pontba kerülnek (8ról) • Zöld mezo mostmár csak 2 pontba kerülnek (3 pont helyett) • Néhány rohan hos képesség(blademaster,shieldmaiden and glorious charge) többé nem semlegesítheto dermeszto esovel • Glorious Charge (dicso roham) újratöltodési ideje emelkedett(1p45mp 1percrol), sebzése csökkent(30% 200%ról) és +70%armor,folyamatos trample (nem "lassulnak" be a lovasok) • Eowyn lóval kezd • Gimli rank-5-ös képességének ( slayer ) újratöltodése emelkedett(1p30 1p),és 7 es szinten elérheto,továbbá nem lehet slayerként baltát dobni. • Gimli balta dobásának újratöltodése több ido(40mp 30mprol), tartalmaz némi terület(splash) sebzést, fele olyan eros hosök ellen • Aragorn, Legolas és Gimli most 5 command pointba (ami jóknál 200) kerülnek egyenként • Aragorn Blademaster idotartama érezhetoen csökkent(25mp 30mprol) • Aragorn holtak seregének rövidebb tartama van(32mp 45mprol) • Aragorn gyorsabban támad és 1/4ed rész splash sebzést is tartalmaz a sebzése, blademaster sebzésnövelése csökkent(+50% +100%ról), ára emelkedett(3500 3000rol), sérülékenyebb a varázslatokra(100% 75%ról) [ha nincs Andurilja, egy Istari light megöli] • Aragorn újraélesztése is több reagálva a megemelkedett alapárra • Aragorn, Legolas és Gimli szintlépéséhez 7es szint felett több xp kell (1100/1500/2000 vs 900/1100/1500) • Legolast nem lehet ezentúl egyetlen istarival megölni • Legolas duplanyiának 30% sebzés bónusza van Gandalf ellen, újratöltodése hosszabb (45mp 30mprol) • Eomer többe kerül(1400 1200ról), lándzsa sebzés csökkent(280 400ról), lándzsa újratöltodés sokkal gyorsabb(25mp 60mprol) és a kezdetektol elérheto • Eomer Lovas leadershipje Rank 4en, kevésbé növeli a sebzést(+60% +100%ról) • a parasztokon átgázoló lovasok, trollok nagyobb sérülést szenvednek el • Rohirok kevesebb command points-ot foglalnak (15 20ról) • Rohirok támadásának újratöltodése emelkedett(750ms 1mprol, sebzés per mp= 53 40rol) • Rohirok ellenállóbbak a splash sebzésre(90% 100%ról) • Rohirok 10%al hatékonyabbak farkas lovasok ellen(képesek legyozni 1 csapat farkast ha nem üvöltenek) • Rohirok HorseShieldel és Nehéz páncéllal ellenállóbbak a varázslatokkal szemben(80% 100%ról) • Horseshield kevesebb pierce-ellenállást ad a Rohiroknak (30% sebzés-elszenvedés a 20% helyett). Nehéz páncél és nehéz páncél+pajzs változatlan marad. • Yeoman íjászok alap sebzése sokat nott- 32 pierce (10rol) és 37 tuz(15rol) – de újratöltés emelkedett 2.5mp • Yeoman íjászok 15%al gyorsabbak. Crush-revenge damage(a rajtuk átgázoló lovak sérülése) (15 10rol) és építési ido(33mp 30mprol) emelkedett • Elfek hatótávolsága csökkent(270 420ról) • Elfek több pierce sebzést szenvednek el nehéz páncélban(60% 40%rol) és 100%/20% tuz sebzést (30%/0%ról) • Elfek karddal újra slash sebzést csinálnak mint az 1.01ben(korántsem olyan hatékony ,mint 1.02 ben) , sebesség csökkenés formációban kisebb(-25% -40%ról). • Elfek nehézpáncéllal ellenállóbbak az URUK(55% 60%ról) és specialist (23% 30%ról) sebzéssel szemben, Crush sérülékenység érezhetoen emelkedett(90%/65% 50%/50%ról), crush revenge sebzés felezodött. • Treebeardnek nagyobb a hatótávolsága(600 500ról) és a sebzése mikor sziklat dob (520 400ról) • Treebeardnek új aura effektje van • Treebeard leadershippet ad az enteknek, növeli a páncéljukat 50%al, sebességüket 25%al és a szikla dobás hatókörzetét 10%al • Treebeard felboszítettség ideje csökkent(1p30mp 2p30mp-rol) • Entek crush sérülékenysége csökkent (40% 80%ról) • Standard Entek élete csökkent (1700 2000rol) – vedd figylembe hogy szirszakáll leadershipjével 2500 körül van a hpjuk • Rohir íjász csak 28% sebzést csinál az anti-lovas egységek ellen(Tower Guard, Soldiers of Rhun, Elven Warrior and Pikemen), és kevesebb sebzést trollok és drummer trollok ellen(56% 100%ról). Crush resistance emelkedett(80%/30% 100%/40%ról) • Rohir íjászok sérülékenyebbek a pierce sebzésre (130%/50% 100%/40%ról, páncéllal/nélküle) és tuzre(100%/80% 50%/0%ról) • Íjász tábor szintlépéséhez szükséges tapasztalat csökkentve - 3 yeomen kell mostmár 2-es szinthez • Rohani falak élete csökkentve (3300, 5000-rol) • Rohan kapuja sokkal ellenállóbb a varázslatokra (120% , 300%ról) • Istállók sokkal hamarabb lépnek szintet(1800xp 3000xp helyett) • Armory ára most 1300 • Minden Rohan fejlesztés 45mp alatt fejlesztodik ki(30mp helyett) • Forged Blades eloállítási költsége nott(350 300ról) • Heavy armor eloállítási költsége (250 300ról) Gondor: ------- • Rohir szövetségesek idotartama csökkent és újratöltodési ideje nott(1m15s/4m 3m/5m30sról), 4 csapatot idéz 5 helyett • Gandalf 300 hpt kap ha fehér lesz 500 helyett(alap 1200), 10 command pointba kerül • Gandalfnak 7. szint felett több xp kell szintlépéshez (1400/1900/2500 from 1100/1500/2000) • Gandalf világok ereje varázslatának újratöltodési ideje emelkedett(4m30s/9m 3/6mról, fehér/szürke) • Gandalf villámló kard sebzése érezhetoen csökkent kapuk ellen, mostmár 10es szint kell hogy betörje rohan kapuját • Gandalf Istari fény kevesebb sebzést okoz a Witchking ellen(180% sebzés 200% helyett) • Gandalf buborék pajzsának páncél növelo hatása csökkent(+99% +200%ról) hogy egy páncélozott gandit is lehessen ostorozni • Faramir 3as szinten kezd (lóval), leadership 5ös szinten, +50 páncél és félelem ellenállás egy kisebb körzetben (120 200ról) • Faramir nyilának alap sebzése nott(400 300ról), újratöltodési ido nott(45s 15sec rol), csökkent az ereje a witchking ellen(50% 300%ról), hatékonyabb Mumakil és Nazgul ellen (300% 100%ról), dupla sebzés Aragorn és Eomer ellen • Faramirnak mosmár van egy tüzet szüntess gombja, íjának alap sebzése nott(40 30ról) és gyorsabban tölt újra(1.4s átlagos újratöltés 1.75s helyett) • Faramir gyorsabban ül lóra(1.2s 2s-rol), sebessége lovon megfelel egy lovagénak • Boromir 3as szinten kezd, +60% sebzés leadership 4es szinten, Gondor kürtje 5ös szinten, Gondor kapitánya 6os szinten • Boromir Gondor kürtjének újratöltodése több idot vesz igénybe(1m30s 1m-rol) • Boromir támadása gyorsabb és területre ható visszaüto ereje van (képes hátradobni a nem hos célpontokat, 50%ban a hös célpontokat,25%ban a lovas hosöket) • Boromir ára emelkedett(1600 1400ról) • Katonák 120ba kerülnek • tüzes nyíl, nehéz páncél és forged blades eloállítási költsége 600 800ról (360full kováccsal) • 'Crush revenge' sebzés magasabb a gondori katonáknál(40 20-ról) • Lovagok élete 10%-al csökkent (215 240rol) • Gondor íjászai $250be kerülnek, 20%al gyorsabbak, kevesebb command pointsba kerülnek (10 15rol egységenként) • Gondor íjászainak pierce sebzése nott (12 10rol) +12% támadási bónusz orkok ellen • Rangerek 20 command pointsot foglalnak (15rol) és nagyon ellenállóak pierce sebzésre(35% 100% helyett) és tuzre (10% 100%helyett) • Rangerek lotávja nott (370 350rol)és gyorstüzelési képességük van,megduplázódik az újratöltés sebessége a második nyíl után. 150% pierce sebzés bónusz trollok és mumak ellen. • Rangereknek van egy tüzet szüntess gombjuk • Tower Guard ára emelkedett(500 400ról), 150% sebzés bónusz lovasság ellen és dupla crush-revenge, nem lehet áttrappolni rajtuk ha formacioban vannak • Tower Guards nehéz páncéllal sérülékenyebb a splash sebzésre (60% 40%ról) és tuzre (10% 0%ról), ellenállóbb a sima pierce sebzésre (10% 20%ról) • Tower Guards formatios lassulás csökkent(-50% speed from -25%), kisebb páncél(+40% +50%ról) • Tower Guard feleannyi xp után lép 2es szintre(75 150rol). • lovagok crush sebzést okoznak (slashrol) • Lovagoknak páncéllal és pajzsal extra ellenállásuk van a varázslatokra (ie.túlélik a World of powert) • Knight horseshields kutatási költsége és ideje nott(1300/45s 1000/30srol) • Knight Horseshields eloállítási költsége nott(300 200ról), de növeli az ellenállást crush sebzés ellen (77%/27% 80%/40%ról) • Trebuchet (gondori catapult) ára csökkent (1000 1200ról) • Trebuchetek tuz upgrades sebzése(350siege/300fire 300siege/200fireról) és lotávja nott (480 420ról) • Horseshield kevésbé teszi ellenállóvá a lovagokat a pierce sebzés ellen(25% 20%ról). • Workshop (catapult gyár) 1500 2000 helyett • Fali Trebuchet upgradek is olcsóbbak lesznek kovácsmuhelytol mint a többi upgrade • Barrack már 4 katona után szintet lép(400 500ról) • Upgradelt tornyok nyilának alap sebzése csökkent(90 120ról,) • Fal élete csökkent(4300, 5000rol) • Numenor fal élete csökkent (8300, 10000rol) • Gondor kapuja ellenállóbb a varázslatra (120% 300%ról) • Gondor fala xp-t ad ha lerombolják (50, annyit mint a nagy gonosz épületek) Mordor: ------- • Darkness +33% sebzés (+50%ról) és +50% páncél • Witchking kevesebb sebzést ad(+50% +150%ról) • WitchKing sokkal nagyobb területen ad bónuszt(500 200ról) • WitchKingnek új páncélja van, jobb a pierce (40% vs 61%) és varázslat sebzés ellen(80% vs 100%), viszont sérülékenyebb a tuzre(80% vs 50%) • Witchking feleakkora sérülést szenved el néhány hero támadástól- Wounding Arrow, Hawk Strike, Spear Throw • Gollum új hotkeye van, újrahívható ára nott(150 50rol), új páncélja van (melee-ellenálló és +70% sebzés bónusz gyalogság ellen) • Orcs páncél sérülékenyebb uruk és slash sebésre (150% és 170%, 125%elszenvedett sebzésrol) • Orcs hosszabb támadási ido(1.83 from 1.63s), crush revenge csökkent(13 20ról) • Orcs 36% a külso eco épületek ellen és tornyok ellen(battletowers, sentry towers, expansion citadels), és 50% sebzés lovasság ellen • Orc íjászoknak 60 hp-ja lett(50rol), ellenállóbbak a tuzre(50% 100%ról) • Orcí jászok pontosabban lonek, pierce sebzés növekedett épületek ellen(150%), tuz sebzés is nott(20 15rol), sebzés megfelezodött lovasság ellen • Orcs és íjászoknak jelentosen kevesebb xp kell h 2-es szintre lépjenek(40 50rol), több életet kapnak kettes szinten (+30 +20ról) és 3as szinten (+25 from +20) • Haradrim sérülékenyebb a pierce sebzésre(125% 100%ról) • Haradrim sebzése jobb épületek ellen(180%), áruk emelkedett (240 vs 200) • Haradrim 33%al kevesebb alap sebzést kaptak egyszeru íjászok ellen (g.archer, yeoman, crossbow, m.archer) • Soldier of Rhun több idobe kerül építeni(45s 40srol), gyalogság ellen 50% nott a sebzésük • Soldier of Rhun kevesebb crunch(20% 50%rol), pierce (40% 50%rol)és uruk (20% 100%ról) sebzést szenvednek el • Soldier of Rhun 10% gyorsabb és formacioban is gyorsabb(-30% -40%rol) • Soldier of Rhun crush-revenge 72 varázslat típusú sebzést okoz- sokkal hatékonyabb nehéz páncél és HS ellen - 60 slash helyett • Drummer Troll építési ido nott(53s 45srol), ára nott(1300 1200rol), auranak nagyobb területen van hatása • Drummer Troll még ellenállóbb tuzre(30% dmg 50%helyett) és sérülékenyebb siege sebzésre (150% 100%ról) • Mordor Troll van egy tüzet szüntes gombja, farönk(tree) hatóterülete jelentosen emelkedett(50 20ról) • Nazgul érezhetoen ellenállóbb varázslatnak(90% 100%ról) • Nazgul sokkal több pierce sebzést kap(61% 30%ról), kevesebb fire sebzést(50% 90%ról), így a teljes sebzés fire upgradelt íjászoktól ugyanaz • Mumakil több pierce sebzést szenved el(65% 50%ról), és kevesebb tuz sebzést(250% 300%ról), total elszenvedett sebzés tuzupgradelt íjászoktól így valamivel kevesebb(eg. 57 60ról fire Elven Warrior esetén) • Mumakil taposás körzete nott(35/25 25/15rol, melso/hátsó láb) • Mumakil charge kritikus sebzést okoz hosök ellen (1500 vs 50; azonnali halál ha eléri a host). Standard crush sebzés hero típusú sebzést okoz(100% vs hosök) • Catapults tuz sebzése mostmár a saját egységeket is sebzi(100% 0%ról) • zászló eloállítása csökkent(450 600ról, teljes furnaceval 270) • Haradrim Palace nem tud többé zászlót • Troll cage gyorsabban lép szintet, 1 trollal kevesebb a level 2höz, 1 drummerrel vagy trollal kevesebb a lvl 3hoz by Antedilvian & Isenlord