Kezdjük először az utóbbi kérdéssel. Az ugyan igaz, hogy a játékos dönthet úgy, hogy háromnál kevesebb hőssel indít, ez nem ajánlott.
A három szabálya
A két hősös (vagy netán egy) csapat is képes a küldetésben előre jutni egy ideig, azonban ha a helyszínek és szörnyek fenyegetettsége feltornyosul, akkor könnyedén elkapják a kis csapatot. A LoTR LCG három hősre van kiegyensúlyozva.
A játék alkotója, Nate French erről ezt mondta:
A három egy nagyon erős szám a játék fejlesztésében. Különböző típusú játékosoknak különböző lehetőségeket jelenthet. Amikor játszol három lehetőségre fókuszálhatsz. A szférákat használhatod egyenlően, mintha egy egyenlő oldalú háromszög lenne (háromszférás pakli, három szférából egy-egy hőssel) vagy egy erős szférát kisegíthetsz egy gyengébb szférával (például egy pakliban 2 Spirit és 1 Tactics hős). Végül van még egy lehetőséged, hogy egy színre összpontosítasz (fókuszált vagy egyszínű pakli).
Két hősös opció túlságosan korlátozza a lehetőségeidet, gyakran találkozol vagy-vagy szituációkkal. Másik nagy előnye a három hősnek, hogy mindhárom fontos dologra tudsz fókuszálni, ami egy körben előfordul: küldetés, védekezés és támadás. Három hőssel lefedheted ezt a három kulcs pontot a játékban.
Megosztott vagy fókuszált szférák?
A játékosoknak minden körben meg kell osztaniuk a csapatukat a küldetés, a védekezés és a támadás érdekében. Hogy ezt minél hatékonyabban tehessük, el kell dönteni pakliépítéskor, hogy egy, kettő vagy három szférára koncentrálunk.
Természetesen a pakliépítés jelentősen eltér “pasziánsz” módban és többjátékos módban. Többjátékos módban a játék három fő tevékenysége (küldetés, támadás, védekezés) megoszlik a két pakli között, tehát az egyik játékos a küldetéssel foglalkozhat, amíg a másik vívja a harcot. Egy játékos esetén azonban egy csapatnak kell egyensúlyozni mindhárom tevékenység között.
Több játékos megjegyezte, hogy sikeresebb szokott lenni, ha legalább két szférával rendelkezik, akár úgy, hogy a két játékos között szétosztva, akár egyjátékos módban. Ez nem meglepő, hiszen minden szféra meghatározott képességekkel rendelkezik és meghatározott feladatokat tud végrehajtani. Nincsenek gyors és tuti szabályok arra, hogy hogyan kombináljunk szférákat. Egy erős paklinak tervekkel kell rendelkeznie a küldetésre, a támadásra, a védekezésre, a laphúzásra, a resource termelésre és hogy túlélje az undok treachery kártyákat, amikkel találkozhat.
Jellemzően a Spirit rendelkezik nagy Willpower-rel a küldetéshez és tudja semlegesíteni a treachery lapok hatását. A Lore kiváló laphúzó, a Leadership tudja gyorsítani a resource termelést. A Tactics pedig lehetővé teszi, hogy túléld a harcokat és gyorsan legyőzhesd a legkomiszabb ellenségeket is. Ha ügyesen összeválogatod a legerősebb és leghasznosabb lapokat két vagy három szférából, akkor ezen szférák hagyományos előnyeit kihasználhatod, ezzel a paklid jóval erősebb lesz, mintha egy színnel játszanál.
A paraszt szánt, a többiek úsznak (ez talán valami angol kifejezés? – ford.)
Egyjátékos módban a pakli “személyiségét” fokozottan meghatározzák a kezdő hősök.
A KUTATÓ: Dúnhere (Core Set, 9), Éowyn (Core Set, 7), Theodred (Core Set, 2)
Kezdő fenyegetettség: 24
A kutató pakli annyi Willpower-t gyűjt össze, amennyit csak tud a küldetés érdekében, miközben a lehető legkisebb ellenállással próbál szembenézni. Theodred és Éowyn minden körben küldetésezik, miközben Dúnhere legyőzi az ellenségeket a staging area-ban. Minden olyan lap, ami a fenyegetettséget csökkenti, például The Galadrim”s Greeting (Core Set, 46) és Gandalf (Core Set, 73) kulcsfontosságú ebben a pakliban, hogy Dúnhere legyőzhesse a szörnyeket, még mielőtt megtámadják őt.
A HARCOS: Éowyn, Gimli (Core Set, 4), Legolas (Core Set, 5)
Kezdő fenyegetettség: 29
A kutatóval ellentétben a harcos nem olyan félénk, amikor harcról van szó. Miközben Éowyn a küldetésre koncentrál, Gimli bekap néhány ütést, hogy még erősebb legyen. Legolas miközben legyőzi az ellenséget, még a küldetésben is segít téged. Egy Unexpected Courage (Core Set, 57) kivételes harcossá teszi Gimlit, és néhány Blade of Gondolin (Core Set, 39) még jövedelmezőbbé teszi a harcot.
A BÖLCS: Beravor (Core Set, 12), Bifur (Khazad-dum, 2), Bilbo (The Hunt for Gollum, 1)
Kezdő fenyegetettség: 26
A tudás hatalom, és LoTR LCG-ben a tudást a kézben lévő lapok jelentik. Ez a három Lore bölcs jó laphúzást jelentenek, és hozzájuk adhatod Gléowine-t (Core Set, 62). A Lore kártyák sok lehetőséget adnak, hogy csökkentsd a fenyegetettséget és a húzott lapokat Willpower-ré tudod alakítani a Protector of Lórien-nel (Core Set, 70), de megpróbálkozhatsz néhány dallal is, hogy más szférákba tartozó kártáykat is belecsaphass.
A VÉDELMEZŐ: Boromir (The Dead Marshes, 95), Eleanor (Core Set, 8), Frodo (Confilct at the Carrock, 25)
Kezdő fenyegetettség: 25
Alacsony fenyegetettséggel kezd, amit opcionálisan növelve Boromir és Frodó újabb akciókhoz juthat. Akárcsak a kutatónak, a védelmezőnek is kellenek fenyegetettség csökkentő lapok, küldetésezhessen, védekezhessen és támadhasson miden körben. Az olyan kártyák, amik Boromirt erősítik például a Blade of Gondolin vagy a Favor of the Lady (Core Set, 55), óriási előnyöket adhatnak.
AZ EZERMESTER: Aragorn (Core Set, 1), Beravor, Frod
Kezdő fenyegetettség: 29
Három szférával indulva ez a csapat egy kicsit mindenhez ért. Aragorn kijátszhatja a Steward of Gondor-t (Core Set, 26), hogy gyorsítsa a resource termelést, míg Beravor gyorsítja a laphúzást. Minden körben sok lehetőség lesz a kezedben, ezt Aragorn és Frodó akció előnnyé válthatja. Aragorn kifizetheti a resource-t, hogy visszaforduljon, Frodó pedig játszhatja a “védekezőt”, hogy a sebzést fenyegetettséggé változtassa.
Tekintsünk előre
Gondolkoztál azon, hogy ezek a típusok hogy változtak a The Redhorn Gate és más Dwarrowdelf Adventure Pack hatására? A jövő héten, a második részben lerántjuk a leplet erről a titokról. Után apedig a harmadik részben megvizsgáljuk a többjátékos módot és a The Redhorn Gate új hősét.
Fordította: Athalay
Legutóbbi hozzászólások