Játékmenet

Játékmenet

A játékmenet “dióhéjban” persze a szabálykönyvre szükség lesz…

A játék elején ki kell választani az aktuális küldetést. Az alapdoboz három küldetéssel szolgál, amikhez idővel kapunk még jópárat. A küldetések több szakaszból állnak. Ha minden szakaszt megoldottunk, nyernek a játékosok. Az küldetésekről bővebben egy másik cikkben foglalkozom majd.

Minden játékosnak össze kell állítania egy saját paklit amit majd a játék során használni fog. A játék négy színt, “szférát” használ: Leadership (lila), Lore (zöld), Spirit (kék), Tactics (piros), valamint vannak semleges lapok is. Egy pakliba bármelyik színből, bármennyi lehet, viszont minél több színt használunk, annál nehezebben fogjuk tudni kijátszani őket.
A pakli összeállítása mellett ki kell még választani az irányított hősöket. Minden játékos egy, kettő, illetve három hőst hozhat. A hősökből is négy szín létezik. Ők termelik a pontokat, amiket lapok kijátszására tudunk fordítani. Fontos, hogy a pontokat csak olyan színű lapokra tudjuk költeni, amilyen színű a hős is.
A hősök kiválasztása után mindenki beállítja a kezdő “fenyegetettségi szintjét” (threat level). Minden hős rendelkezik egy fenyegetés értékkel, ezeket összeadva kapjuk a kezdő fenyegetettséget. Ha a fenyegetés elér egy bizonyos szintet, amit a küldetés határoz meg, a játékos kiesett.

Miután mindenki összeállította a pakliját, kirakta a hőseit, beállította a kezdő fenyegetettségi szintjét és felhúzta az első hat lapot, elkezdődik maga a játék.

Minden kör hét fázisból áll: Resource, Planning, Quest, Travel, Encounter, Combat és Refresh.

Resource (erőforrás): ebben a fázisban minden hős kap egy-egy pontot, amit elkölthet majd.
Planning (tervezés): csakis ilyenkor lehet kijátszani ally (csatlós) és attachment (hozzárendelés) lapokat.
Quest (küldetés): ahhoz, hogy egy küldetésszakaszt befejezzünk, egy megadott mennyiségű progress (haladás) pontot össze kell gyűjtenünk. Ezek gyűjtéséhez karaktereket kell a küldetéshez rendelni. A hozzárendelt karakterek willpower (akaraterő) értéket össze kell adni (a lapok 0-4 értékkel rendelkeznek). Miután mindenki elforgatta a karaktereit, fel kell csapni játékosonként egy-egy ellenséges lapot. Ezek a lapok sok esetben threat (fenyegetés) ponttal rendelkeznek. Ezeket a pontokat ki kell vonni az össz akaraterőből. Ha az eredmény pozitív annyit haladtak a küldetéssel, amennyi kijött. Ha negatív, akkor minden játékos növeli a fenyegetettségét annyival, amennyi az eredmény. Nullánál nem történik semmi: nincs haladás a küldetéssel, a fenyegetettség sem nő.
Travel (utazás): ha van location (helyszín) lap kirakva, akkor a hősök felderíthetik. Ilyenkor több haladást kell elérni, mert nem csak a küldetéssel kell foglalkozni, hanem az adott területet is fel kell térképezni. Ennek ellenére érdemes utazni, mert az épp’ aktív terület fenyegetés pontjait nem kell figyelembe venni.
Encounter (összecsapás): mint a fázis neve is utal rá, ilyenkor történik a szörnyekkel való találkozás. A játékosokat a fenyegetettségük alapján támadják meg. Minden szörny rendelkezik egy értékkel: ha ennél az értéknél nagyobb a játékos értéke vagy egyenlő, akkor megtámadja a lény. Ha kisebb a fenyegetettség, nem támad.
Combat (harc): ebben a fázisban kell meghatározni melyik karakter melyik szörny támadását védi és ki üt majd vissza.
Refresh (frissítés): minden lapot aktív helyzetbe kell forgatni, minden játékos fenyegetettsége nő eggyel, valamint a kezdőjátékos jelzője eggyel továbbmegy.

Hát, talán kicsit tömör lett, enyhén érthetetlen lehet helyenként, de egyáltalán nem nehéz a játék. Két-három játék után már a szabálykönyvet sem kell kinyitni.

Szerző: HunDrenus