Első küldetéseink

Első küldetéseink

A cikk témája az első küldetésről fog szólni (logikus, nem?), azaz a Passage Through Mirkwood-ról.

A Bakacsinerdő régóta veszélyes hely és nemrég Thranduil király egyik őrjárata a gyülekező fenyegetés jeleit fedezte fel Dol Guldur közelében. Hősök egy csapata (akiket a játékosok irányítanak) összegyűjt, hogy egy üzenetet juttassanak keresztül a Bakacsinerdőn, le az Anduinon, végül pedig Lórienbe, hogy figyelmeztessék Galadriel úrnőt a kezelgő veszélyre.

A küldetés az alábbi készleteket használja: Passage Through Mirkwood, Spiders of Mirkwood, Dol Guldor Orcs.

A küldetés nehézsége: 1

A küldetés három szakaszból áll.
Az első szakasz a Flies and Spiders. A Bakancsinerdőn keresztül utaztok egy fontos üzenetet hordozva Thranduil királytól a lórieni Galadriel úrnőnek. Ahogy haladtok a sötét ösvényen, a pókok körétek gyűlnek…
A lerondább dolgok amiket láttak a pókhálók voltak; sötét és sűrű pókhálók fedték rendkívűl vastagon a járást, gyakran nyúlt fától fáig vagy gubancolódott az alacsonyabb ágak között. Sosem nyúltak át az úton, de hogy valamilyen varázslat tartotta tisztán vagy valamilyen más okból, nem tudták kitalálni. – Babó
Ez egy könnyebb rész: kapunk egy Forest Spidert és egy Old Forest Road helyszínt. Nem okoz komolyabb kihívást a kezdő felállás. Igaz, a Forest Spider első ütése négyes, de még védhető kategória. Az Old Forest Road képessége pedig aktiválhat egy hőst, így az első körben biztos lesz hős küldetésezni és még harcolni is. Nyolc haladás jelzőt összeszedni nem nagy akadály, két-három kör alatt teljesíthető.

A második szakasz amolyan töltelék: A Fork in the Road.
Ahogy haaldtok keresztül a Bakacsinerdőn, pókok által üldözve, az erdei ösvény elágazik előttetek…
Bizonytalanul abban, hogy mi vár rátok, de siettetve az üzenet sürgőssége miatt, választanotok kell egy utat és mennetek kell…
Mint a színesítő szöveg is írja, ez egy elágazás, ahonnan két felé vezet az út. Nem kell semmit tenni, csak össze kell szedni a két haladáspontot és ennyi. Ez tényleg csak a történet miatt van itt, nem kihívás.

A harmadik szakasz már érdekesebb.
Az ösvény az erdő egyik legsötétebb, leginkább benőttebb részére hajszol… Érzitek, hogy egy visszataszító, sötét jelenlét vadászik rátok és gyorsan mozogtok, megpróbálva elkerülni a gonoszt.
Két kártya közül kell felcsapni egyet. Ez a kártya lesz a küldetés harmadik szakasza. Ez jelképezi azt, hogy a hősök két ösvény között választhattak, de nem tudják, hogy hova is kerülnek.
Az egyik kártya a Don’t Leave the Path.
Az árnyékok sötétje gyűlik és rájöttök, hogy az undorító jelenlét célba vett titeket az ösvényen. Le kell győznötök, hogy átjussatok.
Na ez az a lap, aminél “nagy levegő, kávé, öt perc pihi” van. Minden játékosnak ki kell keresnie egy pókot és játékba kell hoznia. Akkor győznek a játékosok, ha legyőzik az Ungoliant’s Spawnt. Elég kemény ellenfél és nem számít, hogy egyszer már kikerült a játékból, ugyanis le kell győzni. Ez akkor bosszantó igazán, ha már egyszer sikerült legyőzni őt és sérültek a kalandozók. A pók legyőzésével a játékosok nyertek.
A másik lehetőséget jobban szeretem, kicsit könnyebb: Beorn’s Path.
Megpróbáltok egy titkos, rejtett ösvényt követni, hogy így elkerüljétek az ellenséget…
Itt csupán az a feladat, hogy tíz haladást összegyűjtsünk és ne legyen az asztalon az Ungoliant’s Spawn. Ha ez a küldetéslap kerül az asztalra, könnyű győzelemre számíthatunk. :)

 

Az ellenség lapjairól…
Szörnyek többsége pók (ki gondolta volna), néhány ork, egy denevér és egy “lódarázs”. A pókok komolyabb veszélyt nem jelentenek leszámítva Ungoliant’s Spawnt. Ő brutális… Az orkok között is vannak puszta lassítók (pl. East Bight Patrol), de ha nincs nagy szerencsént kaphatunk Dol Guldur Beastmastert (sok élet, két árnylap támadásonként) vagy Chieftan Ufthakot (sok élet, első körben ötös sebzés, másodikban hetes, stb…). A darázs sem egyszerű eset: Hummerhorns névre hallgat és támadását egy ötös sebzéssel kezdi valamelyik hősbe, ami nagyjából azonnali halál… szerencsére negyvenes fenyegetettség kell ahhoz, hogy támadjon, azt pedig elég nehéz összeszedni ezzel a küldetéssel. Szörnyekből 16 darab van a pakliban.
A helyszínek nem nagy akadályok (bárha sok jön egyszerre, abból még lehet baj), nincs magas fenyegetésük, nem kell sok haladás hozzájuk és még a képességeik sem vészesek. A küldetéshez 13 helyszínlap jön.
Treachery lapok között van néhány laza, de akad egy-kettő nagyon szívatós is. Például a Necromancer’s Reach (minden elforgatott karakter sérül egyet) sosem jön jól. Igaz, a sebeket meg lehet gyógyítani, szóval nem ez a legrosszabb. A legrosszabb a Caught in a Web. Ez attachmentnek számít és egy hősnek kell odaadni. A hős csak akkor aktivizálódik, ha elkölt két erőforráspontot. Durva és kettő van belőle… Összesen 7 treachery lap van a pakliban.

 

Tippek:
– A pakli közel fele szörnyekből áll, így érdemes hozni egy-két harcost. Gimli és Legolas tökéletesek e célra.
– Ha tactics paklival játszunk, akkor amint lehetőségünk van rá, a Blade of Gondolin lapokat rakjuk Legolasra: két ilyen lappal ölésenként négyet lehet haladni a küldetéssel. Harcos csapattal ez életmentő lehet.
– A helyszínekből is akad egy pár, ezért érdemes lehet hozni spirit pakliból Northern Trackert és/vagy Lorien Guide-ot. Velük szépen lehet haladni a helyszínekkel.
– Amennyiben van lehetőségünk kivédeni egy treachery kártyát, azt tartogassunk mindaddig, amíg játékba kerülhet Caught in a Web lap. Annél bosszantóbb nincs, mikor kvázi használhatatlanná teszik a hősünket. Főleg ha kétszer…
– Számoljuk a Necromancer’s Reach lapokat. Három van belőle és könnyen ki tudja ütni a csatlósokat! Sőt, volt egy olyan partim nemrég, ahol hárman játszottunk és egy körben feljött mind a három (pedig tényleg meg lett keverve..). Nah akkor hagytuk abba. :)

A küldetés arra nagyon jó, hogy megtanuljunk játszani és egy kis sikerélményhez jussunk. A későbbiekben már nem nyújt nagy kihívást, bár én egy-egy új paklit ezzel a küldetéssel szoktam tesztelni. Néhány rossz húzás azért izzasztó tud lenni.. :)

 

Ebben a cikkben az előzőhöz hasonlóan a Journey Down the Anduin küldetés bemutatása fog szerepelni.

Miután túlélték a Bakacsinerdő veszélyeit, a hősök folytatják útjukat végig az Anduin folyó partján Lórien felé a Bakacsinerdő déli részén gyülekező fenyegetés szörnyű hírével.

A küldetés az alábbi készleteket használja: Journey Down the Anduin, Sauron’s Reach, Dol Guldur Orcs, Wilderlands.

A küldetés nehézsége: 4

A küldetés három szakaszból áll.
Az első rész a folyóparti harcról szól: To the River… A Bakancsinerdőből kiérve, egy fontos üzenettel Galadriel úrnőnek, utat kell törnötök dél felé az Anduin folyó mentén, hogy elérjétek Lorien erdejét. Ahogy magatok mögött hagyjátok az erdőt, észreveszitek, hogy üldöznek és ez gyorsabb léptekre sarkall.
Ahogy megközelítitek a folyóparton lévő kicsi tutaj helyét, egy félelmetes dombi troll bukkan fel egy kőrakás mögül és támad!
Elég nehéz része a küldetésnek, ha nincs megfelelő harcosunk, illetve nem kapunk néhány olcsóbb fegyvert a játék elején. Ha szerencsések vagyunk, akkor első felcsapásra a trollt húzzuk. Ha kevésbé vagyunk azok, akkor nagy gond lehet több szörny esetén. Nyolc haladás jelző összegyűjtése nem vészes, a troll megölése a nagyobb baj, főleg hogy minden plusz sebzés fenygetésbe megy át…

A második rész egy hosszú hajóút: Anduin Passage.
A troll legyőzése után képesek vagytok vízre ereszteni a tutajt és elindultok a folyó vízi útján. Ahogy elindultuk az ellenség üldözi, zaklatja a kis hajót ahogy próbálkoztok navigálni a folyón…
Mivel az ellenség zaklatja a tutajt, nehéz megtartani az egyensúlyt és hatékonyan küzdeni ellenük.

Négy-öt körig is eltarthat míg összeszedjük a tizenhat haladást, főleg ha tactics paklival játszunk. Nagyon sok ellenség fog felbukkanni, mert minden körben még egy lapot fel kell csapni. Annyi előnye van a játékosoknak, hogy a szörnyek nem támadnak automatikusan a fenyegetettség szerint (hisz’ a folyón csónakáznak a hősök), kizárólag a játékosok döntenek arról, hogy megtámadják-e a parton lévő ellenséget. Ebben az esetben viszont vissza is ütnek.

A harmadik és ezzel a küldetés befejezése a nagy csata: Ambush on the Shore.
Az ellenség folytonos zaklatása a tutajt a partra kényszeríti és szembe kell néznetek a közelgő rajtaütéssel. Amennyiben túlélitek ezt a támadást, megnyílik az út előttetek az Aranyerdőbe…
Minden játékos felcsap még két ellenséges lapot, viszont a későbbiekben nem kell már több lapot felfedni. Így is elég nehéz feladat vára játékosokra. Nem kell haladást gyűjteni, elég annyi hőst a küldetéshez rendelni, hogy ne nőjön sokat a fenyegetettség. A játékosok nyernek, ha legyőznek minden ellenséget.

Az ellenség lapjairól…
Sok különböző kisebb-nagyobb szörnnyel találkozhatunk, összesen 20 lapnyi van a pakliban. Legerősebb szörny egyértelműen a Hill Troll. Kettővel találkozhatunk, az egyiket mindenképpen le kell majd győznünk. A játék egyik (eddigi) legerősebb lénye. A Marsh Adder sem egyszerű eset, könnyen megölhet egy-két karaktert. Az előző küldetésben már találkozhattunk az orkokkal, amik itt is felbukkannak: Ufthak, Dol Guldur Orcs, Beastmaster. Egy új elemmel bővül az ellenség repertoárja, ez lenne a surge. Amelyik lény ilyennel rendelkezik, rögtön fel kell csapni még egy lapot. Az Eastern Crows például rendelkezik ilyen képességgel. Bosszantó ellenfél a Goblin Sniper. Nem erős, viszont csak akkor lehet megtámadni, ha egyedül van az asztalon. Minden kör végén kioszt a játékosok között egy-egy sebzést. Hamar érdemes megölni.
A helyszínek nagyon akadályozzák a haladást. A Banks of Anduin teljesítése után visszakerül a pakli tetejére, a Gladden Fields növeli a fenyegetettséget, a Brown Lands egy kör alatt biztosan teljesíthető, viszont ötös fenyegetése van, az East Blight fenyegetése alacsony, de hat haladást kell elérni és kötelező ide utazni. Összesen 13 lap van a pakliban. Alacsony akaraterővel nem érdemes nekivágni a küldetésnek.
Sok a már kinn lévő lap fenyegetését növeli treachery lap van. Nagy akaraterőnél nem jelentenek problémát. A kellemetlenebb lapok közé tartozik a Necromancer’s Reach vagy az Evil Storm, amik ha egymás után jönnek, hát, sokan meghalhatnak. A Pursued by Shadow nagyon-nagyon gonosz lap: minden épp’ nem küldetésező karakter után kapunk egy fenyegetettséget. 14 treachery lap van a küldetésben.

Tippek:
– A troll miatt feltétlenül hozzunk már az elején harcosokat. Aragorn és Gimli kibírnak egy csapást, de ha rossz árnylapot kapnak, akkor el is búcsúzhatunk egyik hősünktől már az első körben.
– A Forest Snare-t minél előbb rakjuk rá a trollra. Rengeteget tud segíteni!
Dunhere nagyon hasznos lehet a második szakasz során, mert úgy tud támadni, hogy közben nem támadnak rá vissza a lények.
– Az Eastern Crows megölése után visszakerül a pakliba. A surge képessége miatt ez nagyon rossz hír. Három madár surge képességgel… Próbáljuk őket végleg eltávolítani a játékból.
– A Banks of Anduin teljesítésekor visszakerül a pakli tetejére. Ezt kihasználhatjuk. Tudjuk milyen lap következik majd. Ez különösen akkor jó, ha csak egy játékos van és csak egy lapot kell felcsapni körönként.

A küldetés egyedül elég nehéz, érdemes két fővel nekivágni. Nehezebb mint az első, de egy kis gyakorlással és előrelátással simán végigjátszható. :)

 Szerző: HunDrenus

– Van egy harmadik küldetés… szerkesztés alatt –