Boromir pakliépítési tanácsai – Első rész

Boromir pakliépítési tanácsai – Első rész

 Az egyik ok, amiért a Lord of The Rings: The Card Game oly sok rajongót tetszését elnyeri, és ekkora sikernek örvend az, hogy sokféle mentalitású játékosnak vonzó lehet. (Ezek a játékos „archetípusok”- Bilbó, Pippin és Boromir -, egy másik cikkben vannak kifejtve. A későbbiekben azt a cikket is lefordítom igény esetén – ford.). Az elbeszélős rendszernek köszönhetően könnyen megtalálható a történet minden egyes játékalkalomkor. Mivel ez egy Living Card Game, az újdonságot keresők mindig kiegészíthetik paklijukat új lapokkal, és új kihívásokkal nézhetnek szembe a havonta megjelenő kiegészítőkben. Elég küldetést és kihívást jelentő ellenséget találhatnak maguknak a megrögzött Boromirok, akik a dicsőséget a hódításokban keresik. Tulajdonképpen sokan várjuk a lapkombinációkat, amivel következetesen megoldhatnánk szólóban a Szökés Dol Guldurból küldetést.

A magányos utazó útja

 

A játékot kiválóan játszhatjuk „passziánszként”, de Középfölde kihívásai képesek meghiúsítani a pakliépítésben tapasztalatlan játékos sikerét. A Lord of The Rings: The Card Game egyedülálló az ilyen játékok között, hisz itt a Sötét Árnnyal néztek szembe, akinek eszköze a találkozás pakli és mesterséges intelligenciája. A találkozás pakli tele van fondorlatos trükkjeivel és halálos fegyvereivel, amit ezért nem egyszerű felülmúlni, és megoldani a küldetést.

 

A most megjelent  Khazad-dum kiegészítőben a játékosok egy halom új kihívással fognak szembenézni, és már azon gondolkodhatunk, hogyan boldogulhatunk Mória ork hordái között .

Ma útjára egy három részes pakliépítési sorozatot, elsősorban a kezdő szóló játékosokat megcélozva, de talán adunk olyan új információkat (vagy emlékeztetőket), amik hasznosak lehetnek a tapasztalt játékosoknak is.

Pengéd élezése

Sokszor beszéltünk már döntésekről, amit játék közben kell hoznod, de először a pakliról kell beszélnünk, ha sikeresek akarunk lenni egy kártyajátékban.

Mikor a játékosok különböző lapok kombinációival keresik a győzelem útját, minden kártyajátékban komoly gondokkal szembesülnek. Függetlenül attól, hogy milyen küldetéssel állsz szemben, szeretnéd, ha paklid akcióelőnyöket, lapelőnyöket és erőforrásokat adna számodra. Ezenkívül a tervezők gyakran beszélnek az „összhangról”. Fontos, hogy a paklidban mennyire van összhang a lapok között, vagy csak mindenki végzi a saját dolgát az 50 lapos paklidban. Ráadásul minden hasonló játék küzd speciális problémákkal, ami a Lord of The Rings: The Card Game-ben az, hogy a kezdő fenyegetettség vagy legyen alacsony, vagy  lehessen csökkenteni a játék folyamán

Most egy kicsit mélyebben belenézünk az akció előnyökbe és a lap előnyökbe.

Akcióelőnyök

Az akcióelőny azt jelenti, hogy több dolgot tehetsz, mint az ellenfeled, minden egyes körben. A szemtől-szembeni játékoknál, mint amilyen például a Game of Thrones: The Card Game az akcióelőnyöd az asztal uralására vagy a jobb asztali pozíció elérésére való. Röviden, ha több és erősebb karaktered van az asztalon, mint az ellenfelednek, akkor könnyebben tudod megnyerni az összecsapásokat és magát a játékot. A Lord of The Rings: The Card Game játékban korlátozva vannak hőseid cselekedetei a kifáradásuk által. Mit teszel a hősöddel? Küldetésre küldöd, támadsz vele, védekezel, vagy használod a speciális képességét? Ezek mind akciók, és minél több akciót tudsz végrehajtani, annál jobb.

A megoldás egyik része a szövetségesek használata. Sok szövetségesé. Sok sikeres paklinak majdnem a fele szövetséges. Ha a szövetségeseid küldetésen vannak, hőseid harcolhatnak. Ha a szövetségesek lefognak egy-egy ellenséget, hőseid mehetnek küldetésre, vagy támadhatnak is.  A szövetségesek jók, és segítenek neked akcióelőnyhöz jutni.

A megoldás másik része, hogy olyan hősökkel építed a paklidat, amik fel tudják magukat frissíteni. Aragorn (Core Set, 1), Imrahil Herceg (A Journey to Rhosgobel, 50) és Boromir (The Dead Marshes, 95) mind képessé teszik a társaságodat arra, hogy felfrissítsék magukat. Más lehetőségeid is vannak, hogy éberré tehesd hőseidet. Spirit hősök segíthetnek a többieknek rátalálni a kivételes bátorságra (Core Set, 57) vagy felfogadni egy westfoldi lóidomárt (The Hunt for Gollum, 6) és most, a Khazad-dum megjelenésével  a törp hőseid lendületet kaphatnak az erebori Feljegyzések Őrzőjétől (Khazad-dum, 11).

A Khazad-dum más lehetőségeket is nyújt az okos játékosoknak, hogy akcióelőnyhözjussanak. Ever Onwald (Khazad-dum, 5). Persze nem a leglátványosabb lap, de az első lehetőség, hogy biztonsági hálót építhessünk ki. Az Ever Onwald-ot használva, 3 erőforrásért, bátran dönthetsz úgy, hogy az egyik körben nem küldesz senkit küldetésezni, hisz nem kell tartanod attól, hogy még mélyebbre jutsz a fenyegetettségben. Hőseid készek maradnak arra, hogy szembenézzenek ellenségeikkel, támadhatnak vagy védekezhetnek.

Olyan lapokkal is akcióelőnyhöz juthatsz, amik nem adnak extra akciót, de egy kis „cheathez” juttatnak azzal, hogy akciót kell végrehajtanod. Például Dúnhere (Core Set, 9) és a Quick Strike (Core Set , 35) lapokkal előbb támadhatsz, még mielőtt védekezned kellene. Ezek megmentenek téged attól, hogy később hősöket kelljen gyógyítanod, megakadályozzák egy árnyékhatás létrejöttét és felszabadítanak, hogy a küldetésre koncentrálhass.

Lapelőny

A lapelőnynek négy fő formája van. Az első a laphúzás. Minél több lapot húzhatsz, annál több lesz a kezedben. A következő forma kényesebb, de nem kevésbé fontos. Lehetőséget ad, hogy kevesebb lappal is többet tehess. A lapelőny utolsó útja pedig kikeresés és a visszahozás.

Csak kevés lap van a Lord of The Rings: The Card Game játékban, ami a laphúzást gyorsítja és ezek a legjobb játékosoknál mindig jelen vannak. Beravor (Core Set, 12) szinte mindig megkapja az első példányt az Unexpected Courage-ból, ha jelen van a csapatban. Sok akciót lehet alkalmazni, hogy lapokat húzzunk vele, a laphúzás pedig a sokoldalúság gerince. Minél több lapot tartasz a kezedben, annál jobban tudsz reagálni a fenyegetésekre. Ráadásul, ha egy másik hősöd Lórien Védelmezője (Core Set, 70), akkor Beravor lapjait rögtön Akaraterővé változtathatod a küldetéshez. Bilbo (The Hunt for Gollum, 1), Gléowine (Core Set, 62), Ancient Mathom (Journey to Rhosgobel, 56) is tökéletes laphúzást jelentenek, akár Gandalf-ot (Core Set, 73), aki ha nem elfoglalt, akkor sebezheti az ellenségeket vagy csökkentheti a veszélyeztetettséget.

Gandalf sokoldalúsága tökéletes példa a következő lapelőnyre. Nem ő az egyetlen hatalmas szövetséges, aki előnyt jelent küldetésben, támadásban vagy védekezésben, de az ő három kivételes képessége akkor választható, amikor játékba kerül. Az ötös ár nem kevés, de kombinálva a Sompolygó Támadással (Core Set, 23) olcsóbb lehet a varázsló, és lehetőséged lesz többször használni. Ez a kombináció egy klasszikus lapelőny. Dwalin (Khazad-dum, 1) hasonlóan jó, hiszen csökkenti a fenyegetettséget, ha legyőz egy orkot. Mória bányái tele vannak orkokkal, így ő legyőzheti az ellenségeidet és csökkentheti a fenyegetettségedet, így kiveheted a paklidból a Galadhrim’s Greetings-et (Core Set, 46), helyet adva másnak.

Végül az olyan lapok, amikkel kereshetsz a paklidban, átrendezheted a paklid felső lapjait vagy visszavehetsz lapokat a dobottak közül, nem adnak több lehetőséget a kezedbe, de segítségükkel a helyes kártyák lehetnek ott. Dwarven Tomb (Core Set, 53) jó arra, hogy visszavehess egy Spirit kártyát. Gildor Inglorion (The Hills of Emyn Muil, 79) nemcsak kivételes értékei miatt jó, hanem azért is, mert képességével átrendezheted a húzópaklidat, hogy olyan lapok jöjjenek előbb, amikre szükséged van. Gildor keresőképességéhez hasonló a Zigil Miner (Khazad-dum, 9), ami ráadásul az erőforrásnyerést is gyorsítja… ami a pakliépítésnek egy olyan alapköve, amit jövő héten fogunk megtekinteni.

Fordította: Athalay