Középfölde hősei nagy és veszélyes kalandokat vállalnak magukra a LoTR LCG-ben, és a fenyegetettségük addig nő, míg a Sötét Úr fel nem figyel rájuk. Akárcsak Tolkien epikus történetében, a hősök az esélytelenebb szerepében találják magukat. Egy kis csapat a veszélyes vadonban és csalfa bányákban, számtalan orkkal, trollal és mág szörnyűbb ellenséggel.
A játékosok első döntései között szerepel, hogy melyik hősök tartozzanak a csapatukba. A múlt héten Nate French elmondott néhány okot, hogy miért három hőssel rendelkezhet egy játékos, és láthattuk, hogy miért butaság kevesebbet választani. Ezen a héten megnézzük a Secrecy jellemző fejlesztését, és hogy milyen hatással van a kezdőcsapatodra.
Ötletes és titkos
Amikor kiadtuk a The Redhorn Gate kiegészítőt, megemlítettük a Secrecy fejlesztését a Dwarrowdelf ciklusban. Egy januári bejegyzésben a Boromir pakliépítési tanácsai második részében megmutattuk a Secrecy definícióját, és hogy miként gyorsíthatja a játékos resource nyerését. Ha a játékos 20 vagy az alatti fenyegetettséggel rendelkezik olcsóbban hozhatja játékba az ilyen lapokat.
A Secrecy azonban több, mint sima resource gyorsítás. Különböző utakat nyit meg a pakliépítésben. Hiszen ahhoz, hogy biztosan kihasználhasd a secrecy előnyét, 20 alatti fenyegetettséggel kell kezdened, ami azt jelenti, hogy kettő (vagy akár egy!) hőssel indulsz.
Ma Lukas Litzsinger, a Dwarrowdelf ciklus fő tervezője mutatja be hogy is néz ki a Secrecy:
A Secrecy fejlődése
Jóllehet a Dwarrowdelf ciklusban bemutatott Secrecy kártyák bármelyik pakliban használhatók, de akkor a leghatékonyabbak, ha 20 alatt tartjuk a fenyegetettségünket. Ugyan használhatnak a játékosok olyan lapokat, mint The Galadhrim’s Greeting (Core Set, 46) vagy Gandalf (Core Set, 73), hogy csökkentsék a fenyegetettségüket, azonban ahhoz, hogy már a játék elején is kihasználhassuk a Secrecyt, kettő vagy akár egy hőssel kell megépítenünk a paklinkat.
A Secrecy nem a jelenlegi formájában indult. Eredetileg ezeket a kártyákat olyan játékosoknak terveztük, akik egy hőssel indulnak. Ez túl korlátozó volt, ezért felemeltük két hősre. A finomhangolása a kártyáknak nagy gond volt. Ha a Secrecy túl jó, akkor a játékos három hőssel kezd és feláldoz egyet, hogy használhassa. Vagy, a ha még fondorlatosabb, akkor kihasználja a Secrecyt, mielőtt Fortune or Fate-el (Core Set, 54) visszaveszi a hősét. Ha azonban a Secrecy nem ennyire erős, akkor meg senki nem fog háromnál kevesebb hőssel kezdeni miatta. Végül úgy döntöttünk, hogy a kezdő vagy akár az aktív hősök száma túl problematikus.
A fenyegetettség azonban sokkal célszerűbbnek tűnt. A fenyegetettség eleve azt mutatja, hogy mennyire vagy az ellenségnek látható, tehát a Secrecy csak akkor játszható, ha szándékosan alacsony fenyegetettségre törekszünk. Mivel a kezdő hőseid meghatározzák a fenyegetettségedet, ezért vagy alacsony értékű hősöket, vagy háromnál kevesebbet kell tenned a paklidba. Így könnyebben tartod alacsonyan, mielőtt az encounter pakli elkezdi felemelni.
Az utolsó változás, ami a Secrecy mechanikáját érte, az a különböző árcsökkentés. Eredetileg úgy működött, mint egy ki-be kapcsoló, de ez túlságosan bűntette a játékost, ha annál már tornyosult a fenyegetettség, és teljesen kifizethetetlenné tett egy halom lapot a paklijában. Tehát a Secrecy végül közép értékű lett, fenyegetettség korláttal és különböző árcsökkentő értékekkel. Kijátszhatod a Secrecy kártyákat a hatásuk nélkül is, és építhetsz olyan paklit ezekkel a kártyákkal, ami elviseli a fenyegetettség szintet anélkül, hogy tele lenne a kezed kifizethetetlen lapokkal.
A Secrecy új stratégiákat nyit meg a játékosok előtt, és felülvizsgálja a három hősös alapszabályt.
Köszönjük Lukas!
A jövő héten megvizsgáljuk a többjátékos szerepeket és egy érkező hőst. Aztán megnézzük milyen új stratégiákat nyújt a Secrecy a LoTR LCG-ben, amikor a Dwarrowdelf ciklus túljut a Vörösfoki-hágón.
Fordította: Athalay
Legutóbbi hozzászólások