Hétfőn végre sikerült beszereznem az első kiegészítő paklit a játékhoz, vagyis a The Hunt for Gollum-ot. Néhány játék és a lapok tanulmányozása után ideje megírnom róla a cikket. Csak akkor érdemes a továbbiakat elolvasni, ha már láttad a lapokat és ismered az újdonságokat! Nem akarok poéngyilkos lenni…
A Hunt for Gollum (Vadászat Gollamra) a Shadows of Mirkwood (Bakacsinerdő árnyai) ciklus első tagja. A történet szerint valami gonosz lény, Gollam garázdálkodik az erdőben, amit el kellene fogni Gandalf kérésére.
A külső
Nah, arra nem lehet sok panasz! A minőség ugyanolyan, mint az alapdobozé. Van egy-kettő kicsit gyengébb munka (pl. On the Trail vagy Old Wives’ Tales), valamint az ork sem nyerő (nekem), viszont a helyszínlapok… nah azok nagyon ott vannak! Néhányat szívesen megnéznék nagyobb felbontásban…
A hős
Az új hős Bilbo Baggins (Zsákos Bilbó), aki ahhoz képest, hogy nagyon (!) könnyen meghalhat, érdemes hozni. Akaratereje egyes, ami elég kevés. Sebzése is egyes, de úgysem fog támadni. A védelme kettes, ami nem olyan rossz, de az élete is csupán kettes. Ha jön egy rossz árnylap vagy esetleg két sebző treachery kártya, ennyi volt…
Különleges képessége első olvasásra talán nem tűnik olyan jónak, viszont a gyakorlatban nagyon hasznos tud lenni. Az első játékos két lapot húz a kör elején, ami életmentő lehet. Például egyfős játékban hoztam először, 83 lapos paklival (ijesztő keverni, de ki kellett próbálnom a négyszínű paklit :D). A játék végére kb. 60 lapot felhúztam, az utolsó körben 25 lap maradt a kezemben. Mindig volt miből válogatni, gyorsan jött a három Gandalf is, sosem volt hiány.
Megfelelő védelem mellett nagyon hasznos tud lenni, de tényleg figyelni kell a sebzésekre.
A játékoslapok
Mivel ez egy pakliépítő játék, ezért nagyon fontosak az új játékoslapok. Ebben a pakliban kilenc lapot kapunk, 3-3 példányt mindegyikből. Sajnos ez a része nem sikerült túl fényesen. Az új lapok úgy fele használhatatlan (egyelőre). Nem sok értelmét látom azoknak a lapoknak, amikkel a pakli tetejéről kaphatunk bizonyos fajta kártyákat. Az Eagles Are Coming! lappal a felső öt kártyából kézbevehetjük a sasokat, amikből egyelőre van két fajta: a Winged Guardian és maga az Eagles Are Coming! Ugyan ez igaz a Mustering the Rohirrimre, amely a felső tízből enged felvenni egy rohani lapot. Igaz, kapunk egy Westfold Horse-Breakert, de az sem túl nyerő lap. A keresős-felhúzós lapok jó lapok… lesznek két-három kiegészítő múlva mikor már lesz több ilyen típusú lap, de nem most.
A Campfire Tales is akkor jó igazán, ha van legalább három játékos. Egy pontért egy lap húzása, hát, sokszor jobb helyre kerül az a pont.
Na de elég volt az ostorozásból, jöhetnek a jobb lapok.
A Rivendell Minstrel hasznos lap. Egyrészt kettes akaratereje van, valamint a pakliból ki lehet kereseni egy song (dal) lapot. Ebből egyelőre csak egy van, de úgy tűnik, minden kiegészítőben lesz majd egy. (Egyébként érdekes, hogy a Rivendell MINSTREL lapnak nem MINSTREL az altípusa. Gondolom lesz majd errata…)
A Song of Kings nagyon hasznos lap tud lenni. Amelyik hősre kerül, az elköltheti a pontjait leadership (lila) lapokra is. Ez a Steward of Gondorral párosítva nagyon erős.
Van egy másik attachment lap is, a Dúnedain Mark. Plusz egy sebzést ad a hősnek és át lehet adni másoknak. Nem egy egetrengető dolog, de bosszantó tud lenni, ha a trollnak csak egy élete marad… 😉
A Strider’s Path hasznos tud lenni, mert úgy lehet utazni, hogy ne kelljen teljesíteni a travel hatást. Néhány lapnál jó ha kézben van.
Az utolsó lapnak maradt a Winged Guardian, amit már említettem fentebb. Négyes védelme nagyon-nagyon jó, képessége kevésbé. Ugyanis miután védekezett, el kell költeni egy piros erőforrást, hogy játékban maradjon.
Szóval eléggé két oldalú pakli lett a játékoslapok szempontjából. Sajnos nagyobb értékű, erősebb lapot nem kaptunk, csak 0-3 értékűeket. Pedig szerintem jobb lett volna egy erősebb, érdekesebb kártyát bedobni. Nah majd legközelebb…
Az ellenség
Sajnos nem túl változatos a pakli. Kapunk két új szörnyet (Goblintown Scavengers és Hunters from Mordor), néhány treachery lapot (False Lead, Flood, Old Wives’ Tales) és sok-sok helyszínt, amik mind a folyó partját jelenítik meg. Szépek és erősek a helyszínek, például az Old Ford különösen durva, ha az ember leadership paklival játszik (nekem egyszer volt 11 csatlósom kint… aztán jött ez a lap ;)). Lehetett volna változatosabb is.
A küldetés
Nagy csalódás volt. Sajnos ezt kell mondanom. Hiába szépek az új ellenséges lapok és hiába mondhatók jónak egyenként, de ha már a tizedik (nem vicc) helyszínt húzza az ember egymás után, akkor el tud menni az életkedve. Ez a pakli is sok helyszínlapot tartalmat, de még a Journey Down the Anduin lapjait is bele kell keverni, ami szintén folyós-partszakaszos pakli. Az alapjáték küldetéseihez képest nagyon gyenge lett.
A küldetés szerint meg kell találnunk Gollamot, ami sajnos nem sikerül, de legalább a nyomait sikerül felfedezni és utánamenni. Három szakaszból áll, a nehézsége négyes (szóval kb. Journey Down the Anduin), de ez elég relatív. Ha az ember tudja, hogy a lapok 80%-a helyszín, akkor hozza a Northern Trackereket. Nekem elég hamar kijött mindkettő és így igazából csak azokat forgatgattam és ennyi, vége is. Ha nem hoztam őket és inkább egy tactics/lore paklival játszottam, hiába, nem lehetett tartani az iramot a helyszínekkel. Emiatt sajnos hamar megunható. Ha csak az egyik partszakasz helyett egy újabb fajta orkot kaptunk volna sokkal jobb lenne.
A küldetés középpontjában a Clue (azaz nyom) lapok keresése áll. Négy ilyen lap van, amikből legalább egyet meg kell szereznünk, különben nem juthatunk el a harmadik szakaszba. Sőt, ha a harmadik szakasz során elveszítjük, akkor kezdhetjük előlről a második szakaszt! Ami, lássuk be, nem egy kedves dolog, inkább dühítő. Jó, persze, kerüljön vissza az ember, nem ezzel van a baj. Inkább azzal, hogy mikor végre a végénél járunk és sikerült átverekednünk magunkat 54 helyszínen, nagyon kimerítő újrakezdeni és még félóráig forgatgatni a Northern Trackert…
Egy biztos: harcos paklival senki ne kezdjen neki!
Az összegzés
Lehet nekem nagyok az elvárásaim ennyi várakozás után, de nekem ez a véleményem. A hős tetszik, a játékoslapok (még) nem túl használhatóak, az ellenségek egyhangúak, a küldetés vontatott. Persze, nem lehet minden küldetés akciódús és valóban jó, hogy ennyire más minden küldetés, de szerintem ez már sok. Örültem volna egy-két szörnynek még.
Pontozás
Külső: 8/10
Hős: 7/10
Játékoslapok: 5/10
Ellenség: 6/10
Küldetés: 5/10
Összpont: 31/50
(Persze ez teljesen szubjektív!)
Szerző: HunDrenus
Elwe (szerkesztő): ” Hogy lássátok mennyire szubjektív ez az értékelés és ne vegye el kedveteket, nekem ez a küldetés kivételesen tetszett. Nagyon jó volt egyedül játszani és több játékossal még nagyobb kihívás volt. 3. szor próbáltuk megcsinálni mire sikerült. Szóval a többjátékosmódban elég brutál, és élvezhető.”
Legutóbbi hozzászólások