Conflict at the Carrock

Conflict at the Carrock

Két hónapos csúszással végre megérkezett a Shadows of Mirkwood sorozat második tagja, a Conflict at the Carrock. Néhány játék és az új lapok kipróbálása után ideje megírnom az ismertetőt. Ez az írás teljesen szubjektív, véleményeket szívesem várom!

 

A külső

Mint már megszokhattuk, a lapok minőségére, az illusztrációkra nem sok panasz lehet. Egy két gyengébben sikerült képet ellensúlyoz a maradék lenyűgöző mű.
Legnagyobb problémám a trollokkal van. Kettő közülük élethű (Louis és Rupert), tényleg rossz belegondolni, hogy ezek lesnek ránk a sziklák között. Viszont Paul Guzenko trolljai (Stuart és Morris) nekem nem illenek a többi közé. Túlságosan látszik, hogy nem igaziak. Persze, ez nem lenne gond, ha a másik kettő nem sikerült volna annyira jóra. Mivel a trollok már a játék elején az asztalra kerülnek, végig ott van az a felemás érzésem.
A másik problémám, hogy a River Langflood és a River Ninglor képe ugyanaz. De mindenhol becsúszhat egy kis hiba, belefér…

 

A hős

A Zsákos família egy újabb tagját választották a kiegészítő hősének. Frodo Baggins (Zsákos Frodó) eleinte nem tetszett, de mikor kivédte az első troll csapását… hát, azóta a kék pakli örökös tagja. 😉
Kettes akaratereje átlagosnak mondható, támadni nem nagyon fog, viszont kettes védelme és képessége nagyon értékessé teszi. Lehet, hogy csak kettes az élete, de bármely őt érő sebzést fenyegetéssé válthat. Ez például a Hill Troll ellen a legjobb védekezés. Mivel a troll hatos sebzésével majdnem bárkit meg tud ölni és a fennmaradt sebzés fenyegetésbe fordul, Frodó a tökéletes védő. Amúgy is nőne a fenyegetésünk ha leöletnénk egy csatlóst, Frodóval viszont nem veszítünk embert. Ebben a kalandpakliban a sok troll ellen hozni kell őt.

 

A játékoslapok

Ismét kilenc új lapot kapunk, három-három példány mindegyikből. Szerintem ez egy nagyon jó összeállítás lett, főleg az előző kiegészítő fényében.

A leadership kapott egy új attachmentet: Dúnedain Warning. Az előző dúnadán laphoz hasonló, csak ez nem támadást, hanem védelmet ad. Egyébként a következő pakliban az akaraterő-növelő dúnadán jelet kapjuk. Egy pontért egy védelem nagyon jó, főleg úgy, hogy ha szükség van rá máshol, egy pontért át lehet adni. Frodóval párosítva három ilyen lap egy közel sebezhetetlen karaktert eredményez. :)
A Second Breakfast lapot még egyszer sem tudtam használni. Ritkán jön ki úgy a lépés, hogy érdemes legyen bevetni, persze néha jól jöhet (de akkor úgysem húzzuk fel :D).

A tactics pakli új csatlósa a Beorning Beekeeper. A négy pontot kicsit soknak tartom, talán hárommal jobb lenne. Értékei nem kiemelkedők, talán hármas élete említésre méltó. Meg persze egy tactics pakliba egy akaraterő is számít. Képessége jól jöhet, bár az ember jól meggondolja, hogy eldobjon-e egy négypontos lapot.
A Born Aloft ismét egy jó lehetőség még több Gandalf kijátszására… 😛

A kék lapok új csatlósa Éomund. Hasznos lap, megéri az árát, még ha képessége nem is túl gyakran használható. Egyedi lap, így egyszerre csak egy lehet játékban. Rohani pakliba ajánlott vinni, valamint a Mustering the Rohirrimmel kézbe lehet venni, így az a lap is kicsit értékesebb lett.
A Nor am I a Stranger nem egy nagy lap: a karakter megkapja a rohani jelzőt. Később, ha már lesz elég Rohannal kapcsolatos lap, biztos több hasznát látjuk majd. Egyelőre csak Éomund képességével együtt használható.

A lore pakli újabb törpéje a Longbeard Map-Maker. Három pontért nagyon jó lap. Ha sok fölös zöld pontunk lenne, akkor még az akaraterejét is növelhetjük. Nagyon jó küldetésező és még a sérüléseket is bírja egy darabig.
A Burning Brand nagyon jó lap! Kellemetlen érzés, mikor egy árnylap miatt meghal a hősünk vagy egyéb cifra dolog történik. Ezzel a lappal kijátszhatjuk az árnyékot. Nagyon tetszik!

A semleges lap a Song of Wisdom. Ezzel a hős pontjait lore lapokra is elkölthetjük. Semmi extra, de néha jól jön.

Szerintem nagyon jó, használható lapokat kaptunk, valamit az előző pakli néhány lapját is hasznosabbá teszik. A kiegészítő ilyen szempontból jól sikerült.

 

Az ellenség

Kapunk mindenféle lapot: szörnyeket, folyószakaszokat és elég húzós treachery kártyákat.

A szörnyek között ott van a korábban már említett trollcsapat. Mind a négy troll ugyanolyan értékekkel rendelkezik, viszont képességeik egyediek. Amíg egy-egy ellen harcolunk, nincs baj, de ha mind ránk rontanak… akkor ideje új partit kezdeni.
Jön a paklival még egy lény, a Muck Adder. Nem egy vészes szörny, de ha esetleg becsúszik egy sebzés, akkor annak rossz vége lehet.

A területek két csoportra bomlanak: az egyik durva és gyorsan kell vele kezdeni valamit, a másiknak pedig örülhetünk, mert jól tudnak jönni.
A küldetés kulcs helyszíne a Carrock, amely elég speciális kártya. Csak akkor lehet aktív helyszínné tenni, ha a küldetés a vége felé tart. Viszont ekkor erősíti a trollokat, ami nagyon kellemetlen tud lenni.
A másik rosszabbik fajta helyszín a River Langflood, amely kap egy fenyegetést minden troll után. Mikor kinn van négy troll és mondjuk két folyó, akkor az plusz nyolc fenyegetést jelent. Nagyon hamar eltávolítandó lap…
A kellemesebbik felébe tartozik a Bee Pastures, amely nagyon jól jön akkor, ha még keressük Grimbeornt. A másik jobb lap az Oak-Wood Grove, amely szintén akkor jön nagyon jól, ha Grimbeornt magunk mellé akarjuk állítani.

A Frightened Beast lap elég kemény dió, mert sok színnek még nincs creature lapja. Sok helyszínnel az asztalon hamar rosszra fordulhat minden.
A Sacked! lap nagyon durva! Ez olyan, mint a Caught in a Web lap, csak még azt sem engedi, hogy pontot gyűjtsön a karakter, aktivizálódjon, képességet használjon… igazából semmit sem enged… és ha még bejön egy Roasted Slowly lap, hát… súlyos anyázások közepette eldobhatjuk hőseinket…
Egyébként ennek van egy nagyon jó hangulata: a trollok elkapják, bezsákolják a karaktereket, majd szépen megsütik őket. Ez annyira el lett találva… bár nem is értem miért örülök én ennek annyira… 😀

 

A küldetés

A történet szerint egy csapat troll megtámadta a beornfiakat. Hőseink megpróbálják levadászni őket, közben pedig megtalálni Grimbeornt, aki már elindult a trollok után.
A feladat két szakaszból áll: az első megoldásához hét haladást kell összeszednünk, a másodiknál csupán egyet, viszont le kell győznünk minden trollt.
Az első résznél nem szabad sietni! Igazából minél tovább húzzuk, annál biztosabb a győzelmünk. Ha hamar megoldjuk, akkor úgy kerülünk a trollok elé, hogy nincs semmi eszközünk ellenük. Ugyanis a második szakasz kezdetekor a Carrock aktívvá válik és bekerül a négy troll középre. Harmincnégyes fenyegetésnél a játékosokra rontanak, ami elég kemény, főleg ha egyedül játszik az ember. Négy troll egymást segítő képességekkel és erősítő helyszínekkel… nekem eddig csak úgy sikerült nyernem, hogy alacsonyan tartottam a fenyegetést és egyesével kiszedtem őket.
Grimbeornt semmiképp’ ne hagyjuk magára! Amint lehetőségünk van rá, azonnal költsünk rá nyolc pontot. Értékei nagyon jók és az, hogy nem kell elforgatni, ha trollok ellen védekezik nagyon hasznossá teszi. Frodóval és vele bármennyi trollt meg lehet állítani.

A küldetést én élveztem, bár ha az ember tudja, hogy hogyan is lehet könnyen elhúzni az első szakaszt, egy idő után unalomba fulladhat. Azért az első néhány játék kellően izgalmas és sokszor veszíthet az ember. Egyébként nehézsége hetes, mint az Escape from Dol Guldornak, de szerintem ez annál jóval egyszerűbb.

 

Összegzés

Ez a kiegészítő jól sikerült. A hős jó, a játékoslapok is sokkal jobbak, mint múltkor, a küldetés kicsit kiszámítható, de még kellőképpen izgalmas. Sokkal jobb vétel volt, mint a The Hunt for Gollum.

 

Pontozás

Külső: 8/10
Hős: 8/10
Játékoslapok: 8/10
Ellenség: 8/10
Küldetés: 7/10

Összpont: 39/50

Szerző: HunDrenus