A Journey to Rhosgobel

A Journey to Rhosgobel

Elnézést, hogy csak most kerül sor erre a kiegészítőre, de hozzám is későn érkezett meg és nem is volt alkalmam egyből kipróbálni. Nah, akkor térjünk a lényegre…

A Journey to Rhosgobel a Shadows of Mirkwood sorozat harmadik tagja. Az eddigi leírásokhoz hasonlóan jöhet az elemzés!


A külső

Ezúttal sem lett rossz a felhozatal. Mint mindig, most is van néhány gyengébb lap, de ezeket simán ellensúlyozza a többi hihetetlenül jó kép. Az összkép jó, a kártyákhoz passzolnak az illusztrációk.
Nagyon tetszetős kép maga Rhosgobel. A játékoslapokra sem lehet sok panasz, az Escort from Edoras különösen szép. Az ellenség lapjai közül kettőt emelnék ki: a Black Forest Bats szörny nagyon jól ki van dolgozva (egyébként ez a második ilyen nevű kártya), valamint az Exhaustion, ha nem is a legszebb, de van jelentése a képnek.
Amik nem tetszenek… szerintem a küldetés lapjai lehettek volna szebbek. Főleg, hogy egész játék alatt az asztalon vannak. Valamint Wilyador képével van egy nagy probléma. Ugye ő egy óriás sas, akit lelőtt egy goblin. Nos, a sas nagy, a goblin kicsi, gondolom az íj sem volt túl nagy fegyver. Akkor hogy lehet az, hogy az a nyílvessző kb. a sas hosszának a fele?! Persze ez csak szőrszálhasogatás, na de a részletek… 😀

A hős

A pakli hőse Szőke Herc… őőő… szóval Prince Imrahil.
Leadership hős, Aragorn “párja”. Értékei nagyon jók, élete eggyel kevesebb Aragornénál, minden más megegyezik. Képessége is nagyon hasonló: körönként egyszer aktiválni lehet. Aragorn küldetésezés során aktiválható egy pontért, Imrahil pedig akkor frissül fel, ha egy csatlós elhagyja a játékteret. Ha sok-sok, gyenge csatlóssal játszunk, akkor gyakran használhatjuk majd ezt a képességet. Sok esetben hasznos lehet.
Hátránya, hogy elég magas, tizenegyes a fenyegetettsége. Aragornnal együtt hozva nagyon magas értékkel kezdjük a játékot. Ennek ellenére én ajánlani tudom őt, mert értékeivel nem sok másik hős vetekedhet.

 

A játékoslapok

leadership kapott egy újabb dúnadán lapot: Dunedain Quest. Ez a többi dúnadán laphoz hasonlóan működik, csak éppen akaraterőt ad.
A Parting Gifts lappal valamely hősről bármennyi erőforrást átrakhatunk egy másik hősre. Nagyon jól jön akkor, ha gyorsan kell valamelyik szférából egy lap, de nincs elég pontunk az adott hősön. A Steward of Gondorral párosítva rengeteget érhet.

A tactics is megkapta a szokásost: sasok! Landroval értékei nagyon jók, van akaratereje(!) és képessége nagyon jól tud jönni ha például egy troll lecsapja Gimlit. A The Eagles are Coming! lappal kikereshető, ez is plusz pont. A pakli egyik legjobb lapja.
To the Eyrie, hát, eddig még egyszer sem tudtam élesben használni. Elég speciális esetben lehet kijátszani…

A spirit lapjai között megint van egy rohani lap: Escort from Edoras. A kék pakli alapvető feladatát segíti: minél gyorsabb haladás a küldetéssel. Az az egyszeri négyes akaraterő megéri a két pontot.
Az Ancient Mathom egy egyszerű kis lap, amely a laphúzást segíti. Semmi extra, de ha felhúzzuk, akkor megéri rárakni valamelyik helyszínre.

A lore új csatlósa Haldir of Lórien. Nah igen, ő a kötelező választás. Értékei nagyon jók, élete is jó a többi csatlóshoz képest, valamint képessége nélkülözhetetlenné teszi ebben a küldetésben. Nagyon jó lap!
A zöld szín egy új eseménylappal is gazdagodott, amely az Infighting. Néha jól jön, főleg ha valami nagyobb védelmű lényre vagy esetleg máshogy nem támadhatóra tudunk vele helyezni néhány sebet.

A semleges lap ezúttal nem dal, hanem egy újabb Istari. Radagast az első csatlós, aki kap pontokat, amit el tud költeni creature lapokra, valamint creature lapok gyógyítására. Értékei nem kiemelkedőek, de azért nem rossz. A küldetés szempontjából remek lap. Egyelőre a tactics pakliban használható a legjobban a sasok miatt.

Az új lapok legtöbbje kiváló, a többi csak szimplán jó. Nagyon sok hasznos lapot kapunk, amelyeket valószínűleg sokáig a paklinkba fogunk választani. Bár én már nagyon hiányolom a leadership csatlósokat, azért jó ez a kupac. Még sok ilyen összeállítást kérünk!

     


Az ellenség

Két új szörny került a pakliba. Se a Black Forest Bats, se a Mirkwood Flock nem tűnik nagy ellenfélnek, viszont a képességük rendkívül bosszantó: Only Eagle characters or characters with ranged can attack or defend against Black Forest Bats/Mirkwood Flock. Mivel nem minden szín rendelkezik ranged avagy eagle lapokkal, így sokszor védelem nélkül maradhatunk. Elég kemény ha két-három ilyen lénnyel kell foglalkoznunk egyszerre…

A helyszínekből is csak kettő van. Az egyik Rhosgobel, amely kulcsszerepet játszik a küldetésben. A másik a Forest Grove, aminek a felhúzásakor örülhetünk, ugyanis kikereshetünk a pakliból egy Athelast. Erről a küldetés leírásánál többet is megtudtok majd.

A küldetés során a legnagyobb gondot a treachery lapok fogják okozni. Három különböző kártya, összesen tíz példány. Egyik rosszabb, mint a másik. Ha a karakterek kimerültek és jön az Exhaustion, kettes sérülés. Ha egy karakternek nincs attachmentje és jön a Swarming Insects, jön egy sérülés. Jah és persze ha jön a Festering Wounds, minden sérült karakter sérül még kettőt. Valamint még a pakliban van két The Necromancer’s Reach is… Igazából minden körben kaphatsz egy-két spontán sérülést, mert miért ne? Nem egyszerű a védekezés ellenük…


A küldetés

Hőseink belebotlanak egy sérült sasba, Wilyadorba, akit lelőtt egy goblin. Sajnos a vessző mérgezett volt és csak Radagast tudja meggyógyítani őt. A sast el kell juttatni Rhosgobelbe, Radagast otthonába.
A küldetés három szakaszból áll, igaz, a harmadik rész csupán annyi, hogy kiderül, nyertek-e a játékosok.
Az első rész az út Rhosgobelbe. Amíg nincs teljesítve ez a rész, Wilyadort nem lehet gyógyítani. Ez azért nagy probléma, mert hiába a húszas élet, minden körben sérül kettőt a méreg miatt, valamint a repülő lények ellen is eleinte neki kell védekeznie ranged karakterek hiányában. No és persze ott vannak a treachery lapok is… szóval sok esetben vért kell izzadnunk azért, hogy egyáltalán eljussunk Radagasthoz.
A második részben megérkezünk Radagasthoz, aki elküld minket athelasra vadászni. Az athelas egy gyógynövény, amelyre szükség lesz a méreg semlegesítéséhez. Négy található belőle a pakliban, érdemes minél gyorsabban, minél többet összeszedni. Egyébként a második szakasz felajánl egy lehetőséget, miszerint X sérülésért (X = játékosok száma) megnézhetjük a felső három ellenséges lapot, amiből egyet kirakunk, kettőt eldobunk. Ezzel gyorsabban átpörgethetjük a paklit athelast keresve, de ez tényleg megéri azt, hogy még több sérülést okozzunk Wilyadornak?
Amint elkezdtük a második szakaszt, Rhosgobelt lehet aktív helyszínnek választani. Ezt tegyük is meg, mert amíg az asztal közepén van ez a lap, addig nem gyógyíthatjuk az állatot. Jah igen, gyógyítás… egyszerre maximum ötöt tudunk gyógyítani Wilyadoron, és azt a lapot, amivel gyógyítottuk, el kell távolítani a játékból véglegesen. Szóval itt még az sem megoldás, hogy Glorfindellel bele-belegyógyítunk minden körben egyet. Hát igen, rémálom életben tartani ezt a madarat… :)
A harmadik szakasz elég egyszerű. Minden begyűjtött athelas után vegyél le öt sérülést Wilyadorról. Maradt még rajta sérülés? Akkor sajnos nem sikerült legyőzni a mérgezést, kezdj el gödröt ásni… Nincs rajta sérülés? Szuper, a sas felépült, győztünk!

A küldetést én nagyon élveztem. Persze, roppant bosszantó tud lenni, mikor Eleanorral semlegesítek egy treachery lapot csak azért, hogy húzzak egy másikat… de pont ez az, ami kell ebbe a küldetésbe. Rendesen meg kell gondolni, hogy mikor mit és kivel csinálunk, mert egy rossz döntés és hopp! már csak sültcsirke lehet az egyetlen Wilyadorból… Nagyon feszült a feladat és nehéz döntéseket kell hozni. Most haladjunk mindenkivel és imádkozzunk, hogy ne legyen Exhaustion, vagy pedig menjünk lassan és óvatosan, megkockáztatva azt, hogy a méreg még jobban szétterjed és talán már nem fogjuk tudni megállítani? A sas pedig minden körben az első játékoshoz kerül, szóval ezzel is számolnunk kell. A Hunt for Gollummal ellentétben itt tényleg azt éreztem minden vereség után, hogy nem, ez nem lehet, én meg akarom menteni a sast, muszáj újrapróbálnom!
A feladat nehézsége hatos, de ez erősen függ a paklitól. Gyógyítás és ranged/eagle karakterek nélkül 10+, de talán azokkal a lapokkal is nehezebbnek találtam, mint például a Conflict at the Carrockot.

 


Összegzés

Nekem rendkívül tetszett ez a küldetés! A történetmesélés és a hangulat remek, az új lapok jól használhatók, az ellenség tényleg kihívást nyújt. Az eddigi legjobb kiegészítő!


Pontozás

Külső: 7/10
Hős: 8/10
Játékoslapok: 9/10
Ellenség: 8/10
Küldetés: 8/10

Összpont: 40/50

Szerző: HunDrenus