Az ismertető-sorozat elérkezett a negyedik kis kiegészítőhöz, a The Hills of Emyn Muilhoz. Az eddigiekhez hasonlóan történik a bemutató, elemzés, majd végül jöhet a pontozás!
A külső
A megszokott minőséget kapjuk. A lapok többsége szép, a helyszínek igazi Emyn Muil-i környezetet tárnak elénk.
Különösen jól sikerültek a The Shores of Nen Hithoel, a The Outer Ridge és a Song of Travel lapok. A pakli legjobbjai!
Nincs sok olyan lap, amire azt tudnám mondani, hogy nem lett jó. Talán az Orc Horse Thieves és a Meneldor’s Flight lapokat említeném meg. Az első lapot elég sokáig kellett néznem, hogy rendesen ki tudjam venni, hogy hol vannak azok az orkok… A második kártyának a stílusa nekem nem passzol a többi közé, de hát ízlések és pofonok…
A hős
Brand a kiegészítő új hőse. Vele együtt most már minden szférának megvan a maga négy-négy bajnoka. Brand történetéről csak annyit, hogy a nagyapja lőtte le Szmógot, a sárkányt, így megmentve a Völgyet.
A kártya értékei nem rosszak, de az a hármas életerő nem túl sok. Az akaratereje tactics pakliba nagyon jól jön, főleg a játék elején. A képességei, hát, a ranged jól tud jönni (főleg a Journey to Rhosgobel küldetés során). A másik képességével pedig aktiválni tud egy karaktert. Csakhogy ehhez részt kell vennie egy olyan ellenség legyőzésében, ami egy másik játékost támad és csak annak a játékosnak aktiválja a karakterét. Ez jól tud jönni, de egyjátékos esetén használhatatlan.
Ezt a lapot a külső résznél nem említettem, pedig ez a kép sem teszi szerethetőbbé. Kicsit erőlködős, napba nézős arca van… nem is kicsit… szóval… hát, nem sikerült a legjobbra sajnos.
A játékoslapok
A leadership végre valahára kapott egy csatlóst! Igaz, nem a legjobbat, de legalább van valami új ezen a téren. A Keen-eyed Took nem egy erős lap, de a húzósabb helyzetekben jól tud jönni az, hogy megnézhetjük a paklink felső lapját, akár el is dobhatjuk azt.
A Rear Guard sem egy nagyon jó lap, bár néha kétségkívül sokat jelenthet az a néhány akaraterő.
A tactics mi mást kapott volna, mint sasokat. A Descendant of Thorondor nagyon hasznos kártya. Az értékei nem rosszak, de inkább a képessége miatt fogjuk használni. Mikor játékba kerül, megsebezheted valamelyik ellenséget kettővel. Ha a sas kikerülne a játékból, megint sebezhetsz kettőt! A Sneak Attack lapot most már nem csak Gandalfra lesz érdemes kijátszanunk… 😉
A Meneldor’s Flight kártyával visszavehetünk a kezünkbe egy sast. Az előző lappal együtt máris kaptunk egy elég erős kombót.
A spirit pakli is hozza a szokásosat: rohani lapok. A The Riddermark’s Finest. Ez nem egy sokoldalú lap, viszont olcsó segítséget nyújthat bármelyik nehezebb helyszín megoldásában. Ráadásul rohani, szóval könnyebben felvehető a jó lapokkal.
A Ride to Ruin is ezt erősíti: egy rohani kártya eldobásával hármat haladhatsz valameyik helyszínnel. Nem korszakalkotó lapok, de jól jöhetnek.
A lore kártyák első tagja Gildor Inglorion. Ő egy nagyon erős tünde csatlós. Drága, de mindenképpen megéri kijátszani. Az értékei nagyszerűek, a képessége pedig hasznos lehet. A felső három lapot felveheted a paklid tetejéről, egyet kézbe veszel, majd a maradékot és még egy lapot a kezedből visszaraksz a paklid tetejére bármilyen sorrendben. Nagyon jó! Egy hátránya van: ki kell fárasztani Gildort.
A másik lap is Gildorhoz kapcsolódik: Gildor’s Counsel. Az esemény kijátszásakor eggyel kevesebb lapot kell felfedni az ellenség paklijából. Ezt csak a küldetésezéskor lehet használni. Nagyon hasznos lap, de ez is főleg többfős játékokban tud igazán jó lenni.
A semleges lap folytatja a dalok sorozatát, ezúttal a spirit szféra lapja került sorra: Song of Travel. A lap gyönyörű, képessége több szférás pakli esetén elengedhetetlen, bár a kártya neve… nekem az utazásról inkább a lore pakli jut eszembe, de lehet csak én vagyok ezzel így…
A lapok egész jók. A leadership nem kapott olyan nagy lapokat, ahogy a spirit sem, viszont a lore Gildorral nagyot erősödött, a tactics meg egyre játszhatóbb monoban!
Az ellenség
Egyetlen szörny került a pakliba: Orc Horse Thieves. Az élete nagyon magas, de inkább a sebzése teszi félelmetessé. Az alap kettes nem sok, viszont minden terület után kap még egyet! Egy ilyen helyszínekre épülő küldetésben nagyon hamar felkúszhat. A Doomed 2 képességéről nem is beszélve…
Nyolc különböző terület szerepel a pakliban, összesen tizenhét lap.
A két egyedi terület, az Amon Hen és Amon Lhaw szépen keresztbe tudnak tenni. A fenyegetésük a játékosok száma kettővel szorozva, szóval elég magas tud lenni. A képesség miszerint nem lehet eseményt kijátszani, valamint az, hogy az attachmentek szövege nem létezik, kellemetlen perceket tud okozni. Érdemes minél hamarabb megtisztítani ezt a két területet…
A Rauros Falls az egyik leggonoszabb terület kártya a játékban. Ha ez az aktív terület, az ÖSSZES karaktert a küldetéshez kell rendelni. Néhány szörny is képes mészárszékké változtatni az asztalt, ha nem oldjuk meg ezt a vízesést hamar. Ennek a kártyának viszont van egyfajta hangulata: mindenki evez és próbálja visszatartani a csónakot, nehogy lezúgjon az egész csapat a vízesésen… Nagyon jó!
The Outer Ridge is nehéz kártya lehet egy-két körig. Ha ez az aktív helyszín, a staging area összes területe kap még egy fenyegetést! Már három-négy helyszínnél is erős…
The East Wall of Rohan is érdekes eset. Minden nem rohani karakter plusz két erőforrásba kerül. Ezt egy spirit pakli kiröhögi, de a többinek rosszul tud esni.
The Shores of Nen Hithoel semmi extra: az aktívvá tételhez el kell dobni egy eseménylapot a kezedből.
A maradék két lap, a The Highlands és a The North Stair sem különleges: mindkettő eredményeként kikerül az asztalra egy-egy új encounter kártya.
A pakli három treachery kártyája mind-mind a helyszínekhez igazodik: áradás, szakadék, sziklaomlás. Az Impassable Chasm miatt az aktív helyszínről lekerül minden haladásjelző és visszamegy a staging area területére. A Rockslide kettő sebzést okoz a küldetésező karaktereknek, szóval figyeljünk Eowynre! A Slick Footing az igazi Northern Tracker-gyilkos: minden területről le kell szedni egy haladásjelzőt, majd amennyi így lekerült, annyi lapot mindenkinek el kell dobnia a pakli tetejéről! Nem rossz…
A küldetés
A küldetés során hőseink átkutatják Emyn Muil hegyeit, hátha ismét rátalálnak Gollam nyomára. Ezen a kietlen vidéken kell össze-vissza kutatni.
A feladat egyetlen szakaszból áll: fel kell deríteni az összes Emyn Muil területet, valamint össze kell gyűjteni 20 győzelmi pontot, amit a helyszínek adnak. Hát, nem erőltették meg magukat, de legalább nem olyan, mint az eddigi küldetések.
Mivel a pakli helyszín-túlsúlyos, így adja magát, hogy spirit és Northern Tracker. Igazából ezzel le is tudtam a küldetés elemzését. Nincs mit hozzáfűzni. Jönnek a helyszínek, minden körben megoldotok egyet, aztán egyszer csak elfogynak és vége! Nagyon egyszerűre sikerült… annyira, hogy még egy leadership-tactics paklival is sikerült… első próbálkozásra… háromszor zsinórban! Még egyszer sem buktam el a küldetést, pedig egy idő után már olyan jól esett volna…
Az összegzés
A lapok nem olyan jók, mint az előző pakliban, a hős sem. A küldetést nem fogjuk túl gyakran elővenni. Egyszerű, monoton, a történetbe illik, de nem túl élvezetes játszani. Persze ez teljesen szubjektív, próbáljátok ki ti is!
A pontozás
Külső: 7/10
Hős: 5/10
Játékoslapok: 7/10
Ellenség: 6/10
Küldetés: 3/10
Összpont: 28/50
Szerző: HunDrenus
Legutóbbi hozzászólások